Er is van tevoren geen offerte gegeven over de bemiddelingskosten. Dus gingen wij uit van €2.990, zoals op de site vermeld. Bij het volgende gesprek, om de hypotheekaanvraag te activeren, werd er een nota op tafel gelegd van €4000. Gelijk te tekenen, net als een machtiging voor de notaris om het betreffende bedrag aan de Hypotheker over te maken.Dit terwijl de hypotheekaanvraag nog gedaan moest worden Ook werden er zonder duidelijke uitleg doorlopende machtigingen tot periodieke overschrijvingen overhandigd, ook gelijk te tekenen, voor een overlijdensrisicoverzekering waarvoor nog geen offerte was. Hiervoor werd ingevuld: een bedrag, als omschrijving, Verder een doorlopende machtiging tot afschrijving voor een Jazeker Plan abonnement van €14,95 per maand, voor minimaal een jaar. Nergens werd een duidelijke uitleg gegeven, alleen dat alles gelijk getekend moest worden. Dit alles is volledig in strijd met de wet op de zorgplicht. Voor alle duidelijkheid:er was nergens een offerte voor.
Reactie van De Hypotheker Dordrecht Stadspolders:
Bedankt voor uw beoordeling.
We vinden het oprecht erg vervelend dat u dit zo ervaren heeft.
Volgens onze gegevens zijn er meerdere gesprekken geweest, waarbij onze kosten in uw situatie ook steeds besproken zijn.
U heeft ons achteraf, schriftelijk, uitgebreid toegelicht welk deel van het adviesproces niet aan uw verwachtingen voldaan heeft en waarom niet. Dit waarderen we en ervaren we als nuttig voor onze toekomstige dienstverlening.
We hebben u reeds eerder ook uitgenodigd met ons in gesprek te gaan, zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing. Helaas heeft u hier geen gebruik van willen maken. U bent echter nog steeds welkom. We hadden graag gewild dat ook u een tevreden klant zou worden.
Met vriendelijke groet,
Het team van de Hypotheker Dordrecht Stadspolders