Eerder heb ik met een adviseur een gesprek gehad over mijn lopende hypotheek en hoe het er na mijn pensionering voor staat. Dat was een zeer positief gesprek. Het gesprek met deze adviseur was van een hele andere orde. Ik moet onderhoud aan mijn huis verrichten en wilde hierover informatie. Samen met mijn dochter een oriënterend gesprek gehad en in het kort komt het erop neer dat ik beter mijn huis maar kan verkopen. Uiteraard ben ik dit niet plan en ben nu genoodzaakt een veel duurdere lening af te sluiten. Twee totaal verschillende gesprekken, waarbij ik me vooral in het laatste gesprek bijzonder ongemakkelijk heb gevoeld.
Reactie van Rabobank Huizen:
Beste heer / Beste GM,
Vervelend dat u het gesprek zo heeft ervaren. Het was geenszins de bedoeling om u het gevoel te geven dat u de woning moet verkopen. Onze adviseur zal u benaderen om enig misverstand uit de weg te helpen.
Met vriendelijke groet,
Rabobank Gooi en Vechtstreek