MG | Hypotheek
19-01-2023
Na ruim twee weken zoeken op basis va het gegeven advies over onze bestedingsruimte en al enkele bezichtigingen achter de rug te hebben, hadden wij een vraag aan de adviseur, maar onze adviseur was op vakantie en zijn vervanger nam de zaken waar. Na een berekening van wat zaken kregen wij te horen van de vervanger dat ons maximale leenbedrag een flink stuk lager was dan waar wij na het eerste gesprek op pad waren gegaan. Dat was voornamelijk vervelend omdat wij een aankoopmakelaar in de hand hadden genomen en zij al ruim 2 weken zeer actief voor ons aan het werk was. Het leek er even naar uit dat het gedane werk voor niets was en we opnieuw moesten beginnen. Na 2 weken was onze adviseur weer terug en bleek het toch om een misverstand te gaan.
We vonden een huis en we konden een hypotheek gaan aanvragen. En daar ging steeds wat mis. De grote ergernissen steeds weer opnieuw stukken aan moesten leveren die al lang waren aangeleverd. Daarnaast werd het verkeerde rekeningnummer doorgegeven aan de hypotheekverstrekker, waardoor de eerste betaling volstrekt misging. Het hele proces was enorm rommelig en we hadden er weinig vertrouwen in, wat zorgde voor onnodige stress bij ons.