Anoniem | Hypotheek
14-06-2017
Ze zijn te druk om je goed op de hoogte te houden
Tijdens de afspraken op kantoor kregen we veel informatie en werd alles wat er komt kijken bij een hypotheekaanvraag uitgelegd. Voor vragen tussen de afspraken door (bijvoorbeeld over de stand van zaken van de aanvraag) had de hypotheekadviseur helaas geen tijd.
Het online platform "Mijn hypotheker" biedt alleen maar zicht op de status van documenten (staat open, in behandeling, geweigerd/goedgekeurd), maar biedt geen zicht op de status van je hypotheekaanvraag als geheel of op de eventuele schaduwaanvragen die zijn gedaan.
Verder voelden wij ons niet voldoende voorgelicht over de invloed die een studieschuld heeft op je hypotheekaanvraag. Er is bijvoorbeeld nooit doorgerekend hoeveel we hadden kunnen lenen bij een bank die toetst met de originele of openstaande studieschuld. Ook wisten wij niet dat banken die toetsen met de werkelijke last toch wel willen weten wat de originele schuld was.
Samengevat: de communicatie kan sterk worden verbeterd.
Bron: extern