Anoniem | Hypotheek
10-11-2010
Goed hypotheekadvies, maar matige communicatie.
I.v.m. het hebben van een chronische ziekte werd mij deze hypotheekadviseur aangeraden. Hij heeft een goede hypotheek en een zeer schappelijke premie voor een levensverzekering voor elkaar gekregen, maar de manier van communiceren vond ik zeer onprettig. Wijzigingen werden niet vooraf besproken en op vragen via de mail kreeg ik vaak halve antwoorden. Financieel was het ook erg on-transparant. De factuur viel €1000 hoger uit dan vooraf bepaald. Verklaring: omdat de provisie lager uit was gevallen dan in het adviesrapport, telden ze dat bij de kosten aan de klant. Het klopte dus wel, zei men. Ook zat ik ineens vast (30 jaar a €29.5 p/mnd!) aan een service abonnement. Hierover was 1 regel opgenomen in het hele adviesrapport en toen ik hier naar vroeg werd heel kort geantwoord dat dat er "gewoon bijhoort, van de hypotheekverstrekker". Achteraf dus niet een abonnement van de hypotheekverstrekker, maar van de adviseur. Het dienstverleningsdocument kwam pas na afloop, veel te laat dus.
Bron: extern